eller fyra i alla fall… I lördags åkte pappa och jag först buss från hotellet till Olympia park och sedan tåg därifrån in till Sydney. Vi gick runt i stan och tittade på affärer, i en affär hade dom spärrat in små hundvalpar som dom skulle sälja. Jag tyckte det var fel att göra så mot hundarna, valparna såg ledsna men gulliga ut. Det var inte den roligaste dagen i Australien… När vi kom tillbaks till hotellet så träffade vi mamma och Carro där, vi skulle gå på restaurang och äta med Rosey och andra som har hundar. Jag satt bredvid Carro och till efterrätt åt jag glass och chokladsås.
Blog ImageNästa dag skulle mamma vara domare på hundutställning, jag tycker inte att hundutställningar är så kul så pappa och jag åkte buss, tåg och färja till Toranga Zoo inne i Sydney. Det var det bästa Zoo jag varit på hittills! Först såg vi koalor, dom satt och sov i ett träd för dom är nattdjur och är bara vakna då. Vissa koalor var dock vakna.
Blog ImageSedan såg vi en krokodil, den såg trött och rätt så farlig ut
Blog ImageVi gick in till ett rum med massor av reptiler, tur att mamma och Carro inte var med. Om dom skulle ha varit in där så skulle dom ha skrikit så mycket så att glasen skulle gå sönder. En kille höll i en orm och han sa att för att jag hade grön tröja så fick jag klappa och hålla i den. Det kändes lite kallt men den var ändå söt! Först så tänkte jag ifall han skulle bita mig, men sedan sa pappa att den inte var giftig så då kändes det bättre.
Blog ImageVi såg en massa andra djur också förstås, bland annat en tiger.
Blog ImageAlldeles innan vi skulle gå hem gick vi på en sälshow. Det var en gubbe som hade några sälar som kunde göra konster. Det var roligt att titta på den. Gubben sa till sälen att han skulle göra smile till publiken och det gjorde han, jag tyckte han lydde sin husse bra!
Blog ImageNär vi kom tillbaks så åkte vi äntligen hem till Raptor, han bor med Yvonne och Robert och en massa andra hundar. Dom har också en kakadua som heter Buddy, han kan skrika så att man får ont i öronen, men han kan prata också.
Blog Image
På kvällen så fick Raptor sova i våran säng en stund, det var mysigt. Raptor är fortfarande snabbare än mig…
Blog ImageI måndags hade vi en vilodag, vi var bara hemma och jag spelade mycket game boy.
I går så följde jag med på hundutställning, den var mycket roligare än dom andra jag varit på. För att dom hade massor av karuseller där!! Utställningen var vid olympiaparken där OS var förut. Dom spelar australiensisk fotboll i arenen som är bakom oss:
Blog ImageDe sålde också en massa grejer där och det fanns en massa mat som man kunde äta.
Blog Image
Carro och jag åkte vissa karuseller, dom var roliga att åka i. I en karusell så tog jag upp tänderna så att skinnet fladdrande runt och runt, efter det tog jag lite felsteg…
Blog ImageNär vi kom hem var vi jättetrötta allihopa, vi åt lite pizza och somnade sedan.
I morse vaknade jag först av alla, jag låg kvar i sängen och spelade Game Boy. Raptor låg och vilade sig, han hade nog sovit färdigt. När alla dom andra hade vaknat så skulle vi åka in till Sydney. Vi åkte i två bilar för vi var så många. Först tittade vi på operahuset och en stor bro, det gick människor längst upp på den. Mamma skulle inte gå på den för alla pengar i världen har hon sagt till mig, men det skulle jag!
Blog ImageBlog ImageSedan åkte vi till ett akvarium, där fanns det många, många fiskar!
Blog ImageDet fanns någon konstig ål där, den var gul som en banan, därför hette den bananål. Därför tyckte jag den såg god ut och ville äta upp den!
Blog ImageVi gick där det simmade en massa hajar runt, hajarnas munnar var fulare än fulast tycker jag. Jag vill inte bli uppäten av en sådan!
Blog ImageEfter det så åkte vi färja till en strand som var stor och jag badade i havet där. Det var kul och jag ville inte sluta. Det kom jättestora vågor där!! I morgon skall vi bada mer vid en annan strand. När vi gick därifrån fick vi höra att det hade varit hajvarning där tidigare på dagen, någon hade sett en haj utanför hajnätet! Tur att mamma inte visste det för då hade jag inte fått bada tror jag…
Blog Image
När vi åkte hem med färjan tog pappa det här fina kortet på solnedgången, jag tyckte det var fint!